Digitális GasztRoadShow
Digitális GasztRoadShow címmel elérhetővé vált a Régiófókusz Kht. Nyugat-dunántúli Régiót gasztronómiai szemmel bemutató DVD-je!
A kisfilmek megtekinthetők a Letölthető dokumentumok között!
A projekt címe: Digitális GasztRoadShow a Nyugat-dunántúli régióban
Projektszám: 2007-TU-NYD-3-07-07-14
Projektméret: 2.496.000,- Ft
Támogatás összege: 1.178.000,- Ft
Önerő: 1.318.000,- Ft
Támogató: Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium
"A projekt a Turisztikai Célelőirányzatból került támogatásra."
Az egész Dunántúlon 11 olyan tájegység található, ahol nagy hagyománya van a tájételeknek. Ebből hét tájegység a mi régiónban található! Indokolt, hogy ezt az erősséget egy új, innovatív marketingkommunikációs eszköz segítségével kiaknázzuk. A Digitális GasztRoadShow egy 60 perces, multifunkcionális DVD, mely interaktív választási lehetőséget biztosít 20db 3 perces kisfilm egymásba fonódásával a régió tájételei, borútjai, gasztronómiai különlegességei megismertetésére. Mindezt oly módon teszi, hogy invitálja a nézőt a látogatásra. A videókatalógus 1000 példányban jelenik meg, magyar és német nyelven. A projekt a régió bor- és gasztrokultúráját, hagyományát helyezi a marketingeszköz középpontjába, amit a helyi specifikumok bemutatásával ér el.
A Digitális GaszRoadShow a Nyugat-dunántúli régió bor- és gasztronómiai videókatalógusa. A marketingkommunikációs eszköz teljeskörűen kívánja feldolgozni a választott tématerületet. A régió meghatározó - a turizmusban jól kiaknázható - tájételei, a bor- és a gasztrokultúrája jelentik ennek a kiadványnak a tartalmi bázisát.
Mindezt nem elszigetelten, hanem a régió eseményeihez, egy-egy kistáj, mikrorégió specifikumához kötődően kívánjuk bemutatni annak érdekében, hogy az invitatív hatás minél erősebb legyen. A tájételekben országosan is rendkívül gazdag régiónk ezen erőssége kellő marketingkommunikáció megjelenést kap ezáltal. A hagyományos tájételek, a bor, gasztronómia felvonultatása történik.
A választott technológia (videókatalógus) jól ötvözi a XXI. század modernségét, korszerűségét, a technikai háttérben rejlő tradicionális témakör (tájételek, bor, gasztronómia) pedig magas figyelmi szint kiváltását, és ezen keresztül a célcsoport aktív befolyásolását teszi lehetővé.
Egy olyan ütőképes marketingeszköz létrehozása a cél, amely mind a belföldi, mind a német nyelvterület irányába lehetővé teszi a régió ez irányú pozíciójának erősítését.
A Digitális GasztroadShow-val élénkíteni kívánjuk a Nyugat-Pannon EuRrégió turizmusát, erősíteni a Nyugat-Pannon együttműködést a három megye, illetve Burgenland tartomány között, valamint motiválni a hozzánk látogató belföldi és külföldi vendégek fogyasztási szokásait.
A multifunkcionális dvd-n főbb oldalakról interaktív választási lehetőséget kínálunk a régió tájételeinek megismerésére. A képi szöveges bemutatás mellett nagy hangsúlyt helyezünk az innen elérhető 20 db 3 perces kisfilm hatásfokára. Mindez bemutatja az öko-, a bor- és gasztroturizmus lehetőségeit regionális szinten oly módon, hogy inspirálja a nézőt a helyi értékek megismerésének igényére, megtapasztalására. Minden egyes videó- etűd magába foglalja a kistáj, térség aktuális bemutatását, táji szépségek mellett a tájétellel a középpontban. E köré szerveződik az egyes riportok termelőkkel, vendéglátókkal, s esetlegesen orvosi szakvéleményekkel, természettudományos, kultúrtörténeti gondolatokkal egyaránt, mely a helyi lakosokat sem nélkülözheti. Megismertetjük a tematikus útvonalakat, ezen belül különös tekintettel a borutakra. A natúrpark települések értékei, eseményei - ahol ezek a tájtermékek nagy szerepet játszanak - szintén kiemelt rangot kapnak, hiszen a tájételek beágyazottságát így lehet érdemlegesen demonstrálni. A kiadvány (videókatalógus) kedvet teremt az adott térség felfedezéséhez, és az ízek kipróbálásához. Tematikus útvonalakat kínál, konkrét rendezvényeket ajánl, és kultúrtörténeti hagyományokat elevenít fel. A globalizáció ellensúlyozásaként nagy szükség van a helyi sajátosságokat tükröző termékek piacra juttatására, valamit arra, hogy a fogyasztó ne csak a tömegtermékeket vásárolja, fogyassza, hanem olyan kiváló minőségű különleges cikkeket is vásároljon, amely előmozdítja a helyi gazdaság fejlesztését is.
A tervezett marketingkommunikációs eszköz azt a célt kívánja szolgálni, ami a Nyugat-dunántúli Turisztikai régió stratégiájában a bor- és gasztroturizmussal összefüggésben megfogalmazódott. A régió ez irányú adottságát (hagyományos ételek tradíciója és a bor) a régió előnyére kell fordítani. A projekt ehhez egy korszerű kommunikációs technológiát kíván igénybe venni. A Nyugat-dunántúli Turisztikai Régió egyik erőssége a választott tématerület. Fontos tehát, hogy erre vonatkozóan létrejöjjön egy olyan digitális kiadvány, ami több érzékszervre hatva képes a potenciális vendég befolyásolására, invitálására. A megvalósítandó kommunikációs eszköz fenntarthatósága költséghatékonyan biztosítható.
A Digitális GasztRoadShow munkacímet viselő DVD elérhető a Tourinform Irodákon keresztül, valamint a teleházak, utazási irodák, művelődési intézmények, natúr- és nemzeti parkok, az országos termálközpontokban. A terjesztés egy másik célterülete maga a régió, illetve annak érintettjei (bor- és gasztronómiai szolgáltatói). A szomszédos Burgenland területén az UMIZ - Magyar Média és Információs Központ segítségével történik. Mindezek mellett a Régiófókusz kht honlapján is elérhető a kiadvány!
Az igényes kialakításáért biztosíték a jó stílusérzékkel s tapasztalattal bíró kreatív szakmai stáb, a jó és szoros együttműködés a régió turisztikai szolgáltatóival.
Hutflesz Mihály
Ügyvezető
Régiófókusz Kht
|